Weer terug in Zeeland

8 augustus 2019 - Hansweert, Nederland

Gisteren, woensdag 7-8 in één dag teruggereden vanuit Creissels in de Averyois naar Hansweert op Zuid Beveland. Lijken twee aparte werelden, maar dat valt op zich mee. Gewoon ingehuisd bij de familie ta Tucci, Sarah en Frank om precies te zijn. In een braaf burgerstraatje waar de garage tot B&B is omgebouwd..... wel heel ruim met woonkamer, slaapkamer, hal en badkamer (waarop tevens toiletpot), moet ik zeggen. Voor dat het B&B was, was het een praktijkruimte voor een huisarts..... doet me trouwens nog aan een eerder gedane belofte denken, maar dat terzijde. Wou maar zeggen dat het verschil tussen Chateau Creissels en B&B “de uitkomst” niet zo groot is.

Enfin Sarah heb 2 honden en 2 katten, ze reageren prima op ksssst. Frank werkt bij de luchtmacht op de basis in Woensdrecht. Naast dit 2 persoon verblijf van ons, kunnen ze ook nog 2 gasten stallen op hun zolder; daar zitten nu 2 belgen. Daar lijkt het hier van te vergaan overigens. Je ziet veel auto’s met Belgische nummer borden en je hoort heel veel vlaams, bij voorkeur in combinatie met electrische fietsen.

tot slot: vandaag maar liefst 19 km gewandeld vanuit Krabbedijke door het oostelijk deel van Zuid Beveland tot aan Woensdrecht aan toe. Met andere woorden, het grenslandpad, afdeling Zeeland is nu achter de rug. Als het weer het toelaat, gaan we morgen Noord Brabant in. Overigens niet vergeten te vernoemen dat we vanuit Woensdrecht zijn teruggefietst naar Krabbedijkea à raison van 25,4 km (geen hoogtemeters behalve de vele dijkjes op en af....bij elkaar zo’n 50 hm schat ik)..... gegeten in Wemeldingen (u weet wel....wemelingen aan de  Oosterschelde / begin van het kanaal door Zuid Beveland) bij een prima Thais restaurant; mamma had rijst met kip en saus met gele curry, cashew noten, aardappels en coscosroom... heerlijk. Dat van mij ook met tofu, noedels, en een heleboel gewokte groentes en soya sauce........het was weer een heerlijke dag !!